0 € 0

Heb je een vraag over onze diensten & producten?

Wij begrijpen dat je wellicht vragen hebt over onze producten of jouw bestelling. Neem daarom een kijkje in de meest gestelde vragen. Hiermee hopen wij jouw vraag te beantwoorden.

Meest gestelde vragen

Kun je het antwoordt op jouw vraag niet vinden? Neem dan contact op met ons via het klantenservice- of contactformulier.

Kan ik mijn toestel ook laten repareren bij PhoneFurb?

PhoneFurb heeft geen aparte reparatie afdeling. Je kunt wel een verzoek voor reparatie indienen via het contactformulier op de contactpagina, dan kunnen we beoordelen of we iets voor je kunnen betekenen.

Moet ik bij Phonefurb verzendkosten betalen?

Heb jij even geluk! Alle prijzen bij Phonefurb zijn inclusief verzendkosten. Zelfs voor bijzonder vervoer van zwaardere producten als schommelbanken of tuinsets, worden verzendkosten niet apart gerekend, maar hebben wij hier rekening mee gehouden in de prijs. Lekker overzichtelijk dus!

Is het mogelijk mijn pakket te volgen?

Zodra het pakket is aangeboden bij de verzender ontvang je via de mail een Track&Trace code. Het is ook mogelijk de status van jouw pakket volgen via de Track&Trace button op onze website. Je kunt in een oogopslag zien waar het pakket zich bevindt en wanneer de bestelling wordt bezorgd. Was je niet thuis, dan kan het zijn dat het pakket wellicht bij de buren is afgeleverd. Kom je er niet uit? Aarzel dan niet om contact met onze klantenservice op te nemen zodat wij je hierbij kunnen helpen en ondersteunen.

Kan ik mijn bestelling annuleren nadat ik deze geplaatst heb?

Mocht je een bestelling willen annuleren dan kan dat mits de bestelling nog niet is verzonden. Ga naar je account en annuleer de order die je wenst te annuleren. Lukt het niet meer om de bestelling te annuleren, geen paniek! Binnen 30 dagen kun je altijd het product kosteloos retourneren mits je voldoet aan de retourvoorwaarden.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Alle prijzen op onze website zijn inderdaad inclusief BTW. Maar let op, een groot aantal van onze producten zijn marge producten. Dit betekent dat er geen BTW wordt verekend in de prijs.

Kan ik een bestelling naar iemand anders toesturen?

Dat kan zeker! Tijdens het bestelproces kan het afleveradres afwijken van het factuuradres. Vul het adres in van de persoon waarvoor het pakketje is bedoelt en wij zorgen dat het helemaal goed komt.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, kan dat kloppen?

De bevestigingsmail met de track & trace wordt verstuurd als het product ons magazijn verlaat. Mocht je twijfelen of de bestelling goed is doorgekomen, geen paniek! Laat het weten via de klantenservicepagina, dan checken we even of de bestelling goed is doorgekomen.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Ons bestelproces is heel eenvoudig. Ga naar de productpagina, maak een keuze voor een product en voeg het product toe aan de winkelwagen. Ben je klaar met winkelen, ga dan naar de winkelwagen en vul alle gegevens in die gevraagd worden. Kies een betaalmethode en bevestig en betaal de bestelling. Zodra de bestelling is voldaan, pakken we het in en ontvang je een bevestiging met een track&trace link als het pakket wordt overgedragen aan de vervoerder. Easy peasy!

Moet ik bij Phonefurb verzendkosten betalen?

Zodra het pakket is aangeboden bij de verzender ontvang je via de mail een Track&Trace code. Het is ook mogelijk de status van jouw pakket volgen via de Track&Trace button op onze website. Je kunt in een oogopslag zien waar het pakket zich bevindt en wanneer de bestelling wordt bezorgd. Was je niet thuis, dan kan het zijn dat het pakket wellicht bij de buren is afgeleverd. Kom je er niet uit? Aarzel dan niet om contact met onze klantenservice op te nemen zodat wij je hierbij kunnen helpen en ondersteunen.

Heb ik herroepingsrecht?

Iedereen heeft het recht om een bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Je krijgt in dit geval het volledige orderbedrag gecrediteerd. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan PhoneFurb geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt je het retourformulier invullen. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Waarom krijg ik een betalingsherinnering van mijn retour?

Heb je gekozen voor achteraf betalen, heb je een pakket geretourneerd, maar ontvang je nog wel een betalingsherinnering? Maak je geen zorgen! Het verwerken van een retour duurt gemiddeld 5 werkdagen dus het kan zijn dat jouw retour nog niet is verwerkt. De betalingsherinnering kun je in dit geval negeren.

Wanneer kan ik de terugbetaling ontvangen van mijn retourzending?

We doen ons best om retourmeldingen zo snel mogelijk te verwerken. Is het retour verwerkt, dan kun je de terugbetaling vaak binnen 3-5 werkdagen op de rekening verwachten.

Wanneer wordt mijn retour verwerkt?

Wij streven ernaar retourmeldingen zo snel mogelijk te verwerken. Normaalgesproken is dit nagenoeg altijd haalbaar binnen 5 werkdagen vanaf het moment van binnenkomst. Het kan zijn dat het soms iets langer kan duren doordat het pakket beschadigd is, de gegevens niet leesbaar zijn of het pakket kwijt is geraakt tijdens de verzending. Is dit volgens jou het geval? Aarzel dan niet om contact met onze klantenservice op te nemen zodat wij snel kunnen onderzoeken wat er mis is gegaan.

Wat is de status van mijn retour?

Als je een retourmelding hebt aangemaakt via het contactformulier op de klantenservicepagina en deze hebt ingeleverd bij een pakketpunt, kun je het pakket volgen via de track&trace code. De actuele status van het pakket is dus op de voet te volgen.

Is retourneren geheel kosteloos?

Als je jouw bestelling (gedeeltelijk) via onze website retour aanmeld en volgens de regels van PhoneFurb retourneert, dan is retourneren inderdaad kosteloos. Wil je een pakket liever op jouw eigen manier retourneren, dan kan dat zeker, maar dan zijn de kosten geheel voor eigen rekening.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Is het artikel toch niet wat je voor ogen had en wil je het graag retourneren, dan kan dat binnen 30 dagen. De 30 dagen bedenktijd gaan in als je het pakket hebt ontvangen, hieronder de voorwaarden: . Alle artikelen kunnen geretourneerd worden mits deze onbeschadigd zijn en in originele staat aan ons worden geretourneerd. Is het artikel beschadigd bij aankomst, dan dient hier direct melding van gemaakt te worden bij de klantenservice. De klantenservice zal dan samen met jou naar een passende oplossing zoeken. Het artikel dient in de originele verpakking te worden geretourneerd en goed te worden dicht getaped zodat losse onderdelen niet kwijt kunnen raken tijdens het verzenden . Het retourlabel dient goed zichtbaar te zijn om het retour snel te kunnen verwerken.

Hoe kan ik een product retourneren?

Retourneren van een bestelling gaat bij PhoneFurb heel makkelijk. Vul het contactformulier in op de klantenservicepagina en binnen 1 werkdag ontvang je van ons een reactie om jouw retour af te handelen.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

De algemene voorwaarden zijn te vinden onder het kopje “Algemene voorwaarden” onderaan deze pagina.

Krijg ik garantie op mijn aankoop bij PhoneFurb?

PhoneFurb biedt 12 maanden garantie op jouw aankoop. Je kunt beroep doen op de garantie middels het contactformulier op de klantenservicepagina. Na het invullen van dit formulier zal de aanvraag worden beoordeeld en ontvang je binnen 1 werkdag een reactie met de vervolgstappen. Producten uit de koopjeshoek zijn uitgesloten op deze garantieregel, op deze producten biedt PhoneFurb 3 maanden garantie.

Wanneer is de klantenservice van PhoneFurb bereikbaar?

De klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08.30-17.00 via de klantenservicepagina.

Hoe meld ik een bezorgklacht

Is de bezorger te laat of heeft hij/zij zich niet aan de afspraak gehouden en wil je graag een klacht indienen? Wat vervelend om te horen, onze oprechte excuses! Als je dit aan ons doorgeeft via de klantenservice kunnen wij hierover een klacht indienen en erachter komen wat hier precies de reden van is.

Volgens de track&trace is mijn bestelling aangekomen, maar ik heb niks ontvangen. Wat nu?

Wat vervelend om te horen! Er worden dagelijks zoveel pakketjes verstuurd dat er weleens wat mis kan gaan. Als dit gebeurd, staat onze klantenservice altijd voor je klaar. We starten direct een onderzoek op om te kijken wat er mis is gegaan en proberen het pakket zo snel mogelijk terug te vinden.

Is het mogelijk mijn pakket te volgen?

Zodra het pakket is aangeboden bij de verzender ontvang je via de mail een Track&Trace code. Het is ook mogelijk de status van jouw pakket volgen via de Track&Trace button op onze website. Je kunt in een oogopslag zien waar het pakket zich bevindt en wanneer de bestelling wordt bezorgd. Was je niet thuis, dan kan het zijn dat het pakket wellicht bij de buren is afgeleverd. Kom je er niet uit? Aarzel dan niet om contact met onze klantenservice op te nemen zodat wij je hierbij kunnen helpen en ondersteunen.

Waarom duurt het soms iets langer voordat ik mijn pakket ontvang?

Woon je buiten Nederland, dan kan het iets langer duren voordat het pakket wordt bezorgd. Heeft de bestelling in het weekend plaatsgevonden, dan wordt dat gezien als bestelling vóór maandag 12.00 uur. Mocht een artikel niet op voorraad zijn, dan kan de levertijd iets oplopen en zullen wij je hierover zo snel mogelijk over informeren. Officiële feestdagen kun je zien als weekenden dus dan kan het zijn dat het pakketje iets langer op zich laat wachten. Tijdens drukke periodes zoals bijvoorbeeld kerst kan het zijn dat pakketten vertraging oplopen. Wij proberen dan onze bezorgtijden aan te passen en de bezorgdiensten goed te blijven monitoren.

Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang na aankoop?

Bestellingen die vóór 12.00 uur worden geplaats, worden de zelfde dag verzonden. De levering duurt 1 á 2 werkdagen.

Kan ik een factuur ontvangen van mijn bestelling?

Dat kan zeker! Na elke bestelling voorzien wij de klant van een factuur. Houd er rekening mee dat er wat tijd overheen kan gaan. Mocht er hogere urgentie bij zijn kun je via de klantenservicepagina een factuuraanvraag doen.

Hoe weet ik of mijn betaling goed is doorgekomen?

Betaal je met IDEAL dan zal de betaling direct worden verwerkt en is dat terug te zien in de internetbankieren app van jouw bank. Voor een betaling met de creditcard duurt dit helaas soms wat langer. Mocht je diezelfde dag een Track&Trace code ontvangen van de vervoerder, dan kun je er vrijwel van uitgaan dat de betaling is gelukt en de bestelling is verwerkt.

Hoe kan ik betalen?

Bij het afrekenen kun je op onze website kiezen uit meerdere betaalmogelijkheden: 1 | IDEAL De veiligste en snelste betaalmethode is en blijft betalen met IDEAL. Bij het afrekenen selecteer je de bank, word je doorgestuurd naar de beveiligde omgeving van jouw internetbankieren en staat de betaalopdracht voor je klaar. Een kind kan de was doen! 2 | Creditcard Onze website accepteert ook betalingen met Maestro, Visa en Mastercard. Naam, kaartnummer, vervaldatum en de CVC code (driecijferige verificatiecode op de achterkant van de creditkaart) dienen te worden ingevuld om betalingen met de creditkaart te kunnen voldoen. 3 | Betalen bij afhalen We beschikken op dit moment niet over een winkel, maar het is wel mogelijk om een bestelling te kunnen afhalen in ons magazijn. We vragen je dit vooraf aan te geven bij onze klantenservice, zodat we het product voor jou apart kunnen leggen. Neem het bedrag gepast mee, zodat je de bestelling direct mee kunt nemen. Let wel op, winkelen in ons magazijn is helaas niet mogelijk, wie weet in de toekomst! 4 | Achteraf betalen met Klarna Koop nu en betaal achteraf! Tijdens het afrekenen vul je de persoonsgegevens in en kies je voor de optie ‘Betaal later’ om de bestelling af te ronden.

Waarom zijn de producten van PhoneFurb goedkoper?

De producten die PhoneFurb aanbiedt zijn geen nieuwe producten, maar refurbished producten. Dit maakt het goedkoper. Een refurbished product is eerder gebruikt en vervolgens gereedgemaakt voor een nieuw leven!

In welke condities zijn de refurbished producten van PhoneFurb beschikbaar?

PhoneFurb verkoopt refurbished producten in 5 verschillende condities.

1. Premium: deze conditie is vergelijkbaar met een nieuw toestel. Het toestel bevat geen plekjes op de behuizing of het scherm. De batterijconditie is 90% of hoger.

2. Zo goed als nieuw: deze toestellen kunnen een miniscul plekje op de behuizing hebben. Het scherm is in perfecte staat. Zo goed als nieuw dus. De batterijconditie is 85% of hoger. De gradatie wordt ook een een A-grade genoemd.

3. Licht gebruikt: het toestel kan zichtbare lichte beschadigingen op de behuizing bevatten. Het scherm kan 1 of meerdere miniscule krasjes hebben die niet zichtbaar zijn wanneer het scherm aan staat. De batterijconditie is 80% of hoger. De gradatie wordt ook wel een B-grade genoemd.

4. Zichtbaar gebruikt: het toestel kan zichtbare beschadigingen op de behuizing bevatten. Het scherm kan meerdere krassen hebben die het zicht niet verstoren. De batterijconditie is 80% of hoger. De gradatie wordt ook wel een C-grade genoemd.

5. Koopjeshoek: de koopjeshoek toestellen zijn unieke gevallen. Het doel van de koopjeshoek is om toestellen niet zomaar af te danken en weg te gooien. Dit zijn vaak defecte of zwaar beschadigde toestellen die nog wel bruikbaar zijn. Deze toestellen zijn te vinden in de duurzame koopjeshoek van PhoneFurb. We raden aan goed de beschrijving van het product te lezen voordat je het product aanschaft.

Wat betekent refurbished?

Een refurbished product is eerder gebruikt en vervolgens gereedgemaakt voor een nieuw leven! Het gereedmaken voor een nieuw leven kan uiteenlopen van een volledige ombouw, tot een schermreparatie, of slechts een poetsbeurt.

Hoe worden de producten bij PhoneFurb getest?

Er zijn meerdere testers bij PhoneFurb werkzaam die ervoor zorgen dat een toestel zonder functionele gebreken verkocht wordt. Een test wordt uitgevoerd met behulp van een testprogramma die afhankelijk van het toestel de 20 tot 30 belangrijkste functionaliteiten van een toestel naloopt. Als 1 van deze functionaliteiten niet werkt, wordt een toestel afgekeurd voor de verkoop. Voor smartphones en tablets wordt tevens een testrapport met QR code meegeleverd zodat je zelf kunt nalopen hoe het toestel door de test is gekomen.

Hebben de producten bij PhoneFurb een goede batterij?

De batterijconditie van de producten die PhoneFurb aanbiedt is altijd 80% of hoger. Een batterijconditie van 80% of hoger wijst op een batterij in goede gezondheid. Wens je liever een nog betere batterij? Kies dan voor een A-grade, welke altijd 85% of hoger is. Of een Premium, welke 90% of hoger is. Daarnaast bieden we ook toestellen aan met een nieuwe batterij, 100% dus.